ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم ویدئو | علوی مقدم: ساماندهی ورزش مشهد، مطالبه مردمی و اقدام بزرگ شورای ششم بود
سرخط خبرها

سیلویو برلوسکنی درگذشت

  • کد خبر: ۱۶۸۹۳۷
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
سیلویو برلوسکنی درگذشت
سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ۸۶ ساله اسبق ایتالیا درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از گاردین، سیلویو برلوسکنی که اخیرا گزارش‌هایی درباره وخامت وضعیت سلامتش منتشر شد، در بیمارستانی در شهر میلان ایتالیا درگذشت.

این سرمایه‌دار رسانه‌ای که بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ سه دولت ایتالیا را رهبری کرد و حزبش "فورزا ایتالیا" یکی از شرکای کوچک در ائتلاف حاکم فعلی است، مدتی بود که از سرطان خون رنج می‌برد.

برلوسکنی یکی از پر زرق و برق‌ترین سیاستمداران ایتالیا بود که در سال ۲۰۱۷ علیرغم فعالیت حرفه‌ای آلوده به رسوایی‌های جنسی، اتهامات بی شمار در مورد فساد و محکومیت به تقلب مالیاتی، بازگشت به سیاست داشت.

او در بهار امسال شش هفته را در بیمارستان سن رافائل میلان گذراند و تحت درمان برای عفونت ریوی مرتبط با لوسمی میلومونوسیتی مزمن قرار گرفت و سپس مجددا بستری شد.

برلوسکونی که در سال ۱۹۳۶ در میلان در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد، پیش از تأسیس Mediaset در دهه ۱۹۷۰ که بزرگترین شرکت رسانه‌ای تجاری ایتالیا بود، فعالیت تجاری خود را در توسعه املاک آغاز کرد. شرکت رسانه‌ای "مدیاست" در رابطه‌ای تنگاتنگ با رادیو و تلویزیون دولتی ایتالیا بود و بر عرصه رسانه‌ای این کشور احاطه کامل داشت. برلوسکنی در مقام نخست وزیر شخصا بسیاری از مدیران و مقامات ارشد رادیو و تلویزیون دولتی را منصوب می‌کرد.

شرکت مدیاست صاحب چندین کانال تلویزیونی و بخش قابل توجهی از بازار تلویزیون ایتالیا است. برلوسکنی همچنین مالکیت چندین شبکه و شرکت دیگر تولیدات و تبلیغات تلویزیونی شامل دو شبکه در اسپانیا را نیز در اختیار داشت.

او همچنین بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۷ مالک باشگاه فوتبال آث میلان بود.

برلوسکونی در دوران ریاستش بر میلان که شامل عصر طلایی این تیم با حضور مارکو فان‌باستن، رودگولیت و فرانک ریکارد بود، سه بار قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا را دید و ۶ سال پیش این تیم را به چینی‌ها فروخت. او، اما سال گذشته با تیم مونتزا به سری A برگشت.

سیلویو برلوسکنی درگذشت

فورزا ایتالیا در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد. یک سال بعد، برلوسکنی اولین نخست‌وزیری بود که بدون داشتن یک پست دولتی انتخاب شد و دومین دوره نخست وزیری او بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، طولانی‌ترین دوره‌ای است که هر رهبر ایتالیایی از جنگ جهانی دوم خدمت کرده است.

او در سال ۲۰۰۸ به قدرت بازگشت اما در سال ۲۰۱۱ در بحبوحه بحران بدهی حاد مجبور به استعفا شد. برلوسکنی در اواخر سال ۲۰۱۲ به اتهام کلاهبرداری مالیاتی محکوم شد و به همین دلیل محکومیت یک ساله خود را با انجام خدمات اجتماعی پاره وقت در یک خانه مسکونی در میلان گذراند. ممنوعیت او برای نامزدی به موقع برای انتخابات عمومی در سال ۲۰۱۸ برداشته شد، زمانی که فورزا ایتالیا در ائتلاف با احزاب "لیگ" و "برادران ایتالیا" شرکت کرد اما ۴۰ درصد مورد نیاز برای حکمرانی را به دست نیاورد.

در سال ۲۰۱۹، برلوسکنی یک کرسی در پارلمان اروپا به دست آورد و در انتخابات عمومی در اکتبر ۲۰۲۲، حزب او در ائتلافی به رهبری برادران ایتالیا "جورجیا ملونی" (نخست وزیر حال حاضر ایتالیا) به قدرت بازگشت. برلوسکنی نیز به عنوان سناتور انتخاب شد.

برلوسکنی با نام مستعار Il Cavaliere (شوالیه)، اغلب در سیاست ایتالیا به عنوان "پادشاه ساز" شناخته می‌شد. در سال ۲۰۱۶، او برای تعویض دریچه آئورت معیوب تحت عمل جراحی قرار گرفت و در سپتامبر ۲۰۲۰ با کووید در بیمارستان بستری شد. او عوارض طولانی مدت مربوط به ویروس داشت، تجربه‌ای که او آن را "بدترین تجربه زندگی"‌اش توصیف کرد.

او دو بار ازدواج کرد و به مدت هفت سال با فرانچسکا پاسکال ۳۷ ساله رابطه داشت. پس از آن با مارتا فاسینای ۳۳ ساله، نماینده مجلس فورزا ایتالیا که در مارس ۲۰۲۲ یک "ازدواج نمادین" با او داشت، ارتباط برقرار کرد.

از او پنج فرزند باقی مانده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->